سفارش تبلیغ
صبا ویژن

(کانگ فوی سنتی را فقط میتوان با فضای بین کهکشانها مقایسه کرد .)

انتخابٍ روش مبارزه

                    بسم الله الرحمن الرحیم

واما : پانزدهم

 

انتخابٍ روش مبارزه

 

باتوجه به اینکه امروزه انواع واقسام سبکهای رزمی بوجود آمده که اساس وپایه تمامی آنها (کانگ فو،کاراته، تکواندو وبوکس ) میباشد که در اینجا ما انتخاب روش مبارزه خود را بر اساس این سبکها توضیح می دهم.

الف- کاراته: چون پایه این سبک براساس حرکات دست می باشد دارای ضربات دست بسیار سریع وکنترلی ونسبتا قوی هستنداما از نظر پا قابل تعریف نمی باشند در برابر این سبک باید با فاصله بیشتر از طول دست کار کرد چون ار آنجا که بیشتر از 80%ضربات آنها از جانب دست صادر می شود وقتی که آنها را از ناحیه دست محروم کنیم بسیا ر ضعیف وشکننده میگردند،البته باید مواظب 20%بقیه که ضربات پا می باشد باشیم چون رون ضربه یاد کتو بسیار مسلط می باشند .

در برابر این گروه باید با فاصله و استفاده از ضربات پا بصورت ادغامی و قوی مبارزه کرد واجازه نزدیک شدن به آنها نداد چون سرو صورت شما هدف ضربات تند وتیز دست آنها قرار می گیرد .

ب- تکواندو:این گروه تقریبا بطور کامل از ضربات پا استفاده می کنند ودر نواختن هر ضربه ای با پا کاملا مسلط وقدرتمند می باشند اما از نظر کار با دست تقریبا صفر هستند ودر برابر اینکونه سبکها باید در حین مبارزه بصورت چسبیده به بدن با آنها مبارزه کرد و بیش از 90 %ضربات ارسالی را باید از ناحیه دست انتخاب کرد و در صورت بوجود آمدن فرصت از یک تک ضربه مطمئن وبسیا رقوی استفاده کرد. در خاتمه متذکر می شوم که این گروه روی ضربات چکشی،اسایا پرنده ودورانی مهارت کامل دارند.

پ- بوکسور ها: این گروه چون بطور 100%از دست در مبارزه استفاده می کنند دارای قدرت و سرعت بسیار زیاد در اجرای مانور و نواختن و دقت ضربات می باشند که در صورت پیدا کردن کوچکترین فرصتی مسلسل وار ضرباتشان را بر سرو صورت حریف وارد می کنند اما از نظر پایین تنه صفر می باشند ، در برابر این افراد باید با گارد دفاعی وبا فاصله کار کرد و بطور کامل از ضربات پا وبصورت تک ضربی وقوی استفاده کرد وهرگز قصد جلو رفتن واستفاده کردن از دستها نباید کرد چون ریسکی بسیار خطرناک می باشد .