سفارش تبلیغ
صبا ویژن

(کانگ فوی سنتی را فقط میتوان با فضای بین کهکشانها مقایسه کرد .)

مبارزه

      

      بسم الله الرحمن الرحیم

  و اما یازدهم

   

مبارزه و اصولیات آن

 

 

همراه گرامی حال که تمامی مراحل شروع کانگ فو را با نهایت دقت گذرانده اید ودر وجود خود آن آمادگی روحی وجسمی را می بینید که قادر به مبارزه هستید با احتیاط کامل وهمراه افراد کاردان حرکت در بزرگراه مبارزه را استارت بزن ، اما در ابتدای کارباید بگویم که یک مبارزه در وهله اول به دو شیوه کلی تقسیم می شود.

1- مبارزه تا سه دقیقه: پس از توکل به خدا واعتماد به نفس و باز نگری داشته های درونی خود بدون هیچگونه ارزیابی شروع میکنید.فقط حملات پی در پی وبدون لحظه ای توقف تا از کار انداختن حریف واستفاده صد درصد از حملات مستقیم به جلو وبسیار کمتر از ضربات بغل یا پرنده یا چرخشی بلکه فقط ضرباتی مانند ( کتو، مشت مستقیم، ساق زدن،یاد کتو) استفاده کرد ونباید لحظه ای پشت به حریف کرد چون هم کلی زمان از دست می رود وهم به سود حریف خواهد بود .

در این شیوه مبارزه گاردی در کار نخواهد بود وفقط حمله کار اول وآخر را انجام می دهد .باید پس از اعلام شروع با یک حرکت حساب شده وسریع به مهمترین نقاط دفاعی حریف زد وبدن وحرکات او را مختل کرد. پس از بوجود آوردن اختلال در سیستم دفاعی حریف ابتکار عمل بدست تو می افتد وحرکات بعدی را راحتتر اجرا می نمائید .

 

 

2- مبارزه بیشتر از سه دقیقه: در ابتدا باید حریف را سنجید وروش سنجیدن حریف هم زیاد است،( بعضی وقتها حین ارزیابی هستید که متوجه میشوید که در بیمارستان سر در آورده اید) به هرحال مبارزه یعنی همین، پس برای ارزیابی باید ارزش بیشتری قائل بود . پس از ارزیابی حریف حمله ودفاع وفایت کردن های درست وبجا حرف اول وآخررا میزند پس از گرفتن انرژی حریف با چند ضربه حساب شده اورا از پا در می آورید ودر این مبارزه است که گارد وگارد گرفتن معنی ومفهوم خاص خود را پیدا می کند ودر این نوع مبارزه گارد گرفتن وارزیابی حریف ودفاع با فایت وذخیره انرژی ارکان اصلی مبارزه هستند واگر بتوانیم همه اینها را هما هنگ کنیم موفقیت حتمی است.

 

3-ارزیابی :ارزیابی در واقع برای مبارزه های بالای سه دقیقه است ،در این زمان که اعلام شروع مبارزه می نمایند با یک کار دفاعی شروع به ارزیابی حریف میکنیم،بدینصورت که  نه حمله نه دفاع کامل انجام ،بلکه از چند زاویه مشخصچند حمله خاص کرده وضعفهای حریف را از ضربات وزاویه ها پیدا می کنیم بعبارتی دیگر نقطه کور حریف را پیدا می کنیم، پس از پیدا کردن ضعف و یابعبارتی نقطه کور حریف با استفاده از یک تک حمله ویا ترکیب دست ویا پا حمله ای خوب به حریف می کنیم  البته زاویه های باز حریف که پیدا می کنیم حتما باید به یکی از نقاط آسیب پذیر وی منتهی شود .